Lördag 20 augusti




En liten bild förtjänar min lilla löpning idag :)

Dagens träning: Löpning 1,5 timme utmed Karlskronakusten i marathonfart.
Har också pluspoäng i rörelse när det gäller renovering och städning, allt är i rörelse!



Efter träningen var maten klar... grillad fläskfilé, potatisgratäng och beasås, så klart!
Samt sallad och vin med en suverän efterrätt, banan i folie med choklad i som ligger på glödbädd och serveras med glass.



Sen tog jag min dagliga tur på taket. Idag var det "storstugan" som fick besök av mig. Behövde kolla skorstenen lite så det inte regnar in.



Sen har jag en bok som ska huggas ner på tomten. Jag är ingen "skogshuggare" men behöver hjälp! Kan någon komma med tips? En viktig uppgift är att boken väger ca. 50 ton enligt en riktig skogshuggare som gick förbi.
Fattar inte hur vi ska hugga ner trädet, men ner ska det!


Kommentarer
Postat av: Lasse

Hugg inte ner HOMETREE ;)

2011-08-20 @ 20:45:07
Postat av: Juan

Synd om så vacker träd, men om den måste ner det bästa är att ta den i delar. Ta ner grenarna först och stammen sist, det blir en massa plockande med de men det blir mindre skada på marken och man riskerar inte att den hamnar den den inte skall.

2011-08-28 @ 21:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0