Lördag 27 augusti-Tjörn



Sammanfattning av Tjörn triathlon halv ironman.

Vi följde väderuppdateringarna noga igår som lovade uppehåll till kl.11.00, skönt tänkte vi!
Morgonen såg lovande ut med bra väder. Men helt plötsligt när vi stod vid simstarten släckte någon "lampan" och allt blev kolsvart. Då kom åska, ösregn och blixtrarna duggade tätt.
Jag tänkte får man verkligen simma i detta väder?



Jag och Jakob fikandes när vi passerade Tjörnbron igår!


Men starten gick och brännmaneterna låg som minerad mark runt oss. Jag slapp som tur var närkontakt men Gunnar fick känning på en och plågades under hela tävlingen och hem.



Gunnar Bergmark har "pimpat" upp sin nya cykel med lånade hjul, och gjorde personbästa på cyklingen!

Simningen blev ett fiasko, det var minst 400 m mellan bojarna och i detta ösregn fanns det inte en chans att se. Jag hamnade i en grupp som alla säkert tänkte, va bar att de har en båt vid bojen! Nen ack vad lurade vi blev när vi närmade oss båten, det visade sig vara 3 män i röda överlevnadsdräkter på en vattenskoter. Såg ut som enröd boj i ösregn! Den boj vi skulle till var på ett helt annat ställe, så kan det gå ibland när man tar omvägar i vattnet.



Snabbt byte och ut på 2 varv cykel i ösregn och en ganska tuff bana. Det blev många vurpor då många tävlande körde alldeles för fort i rondellerna och skarpa svängar, själv tog jag det lugnt där och klarade mid fint.
Min löpning är just nu mitt trumfkort, perfekt att plocka fram i slutet :)
Sen måste man ha den rätta viljan att vinna också!



Vårt boende på vandrarhemmet i Tjörn.

Det är jobbigt att vara jagad men jag vann till slut med 15 min, skönt!



Inte illa att göra personbästa i detta väder och bana vid 50-årsålder. Nu har jag bara ett stort mål kvar, VM på Hawaii. Får ge allt under Ironman i Frankfurt nästa år.
Hoppas på fortsatt samarbete med min tränare Mattias Reck inför detta!
Min tid blev: 4,42
simning 38 min - 1940 m
cykel 2,24 - 9 mil
löpning 1,38 - 21 km



Nu fortsätter träningen och det är dags att gå in på gymmet igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0