Onsdag 10 augusti



Fixar i det nya badrummet.

Vaknade tidigt som vanligt, för vem vill sova bort semestern?

Tog ett tag i renoveringen av badrummet i stugan och idag fick jag tapeten på plats efter tusen svordomar och ett jävlar anamma.



Cykeln får vila inomhus tillsammans med dottern i friggeboden.


Det blev inte bara kroppsarbete på schemat utan också träning.Efter 3 dagars ledighet från träningen är jag tillbaka. Snörade på mig skidpjäxorna och gav mig ut på rullskidorna. Det blev ett tufft pass på 1 timme med hårda vindar. Fick hålla mycket focus på mina stavar så man inte fladdrar till med dem mellan benen och fäller krokben på sig själv. Gäller att vara förbered för lördagens Växjöklassiker!



På väg från stugans grusväg till asfalten.

Det är alla momenten i en Svensk klassiker i en enda tävling. Växjöklassikern bjuder på en mix av simning, cykling, rullskidor och löpning. Det finns den långa eller korta banan. Man kan tävla individuellt eller i lag. Den långa sträckan motsvarar 1/4 klassiker; 750 m simning, 75 km cykling, 22.5 km rullskidor och 7.5 km löpning.
Den korta sträckan motsvarar 1/8 klassiker; 375 m simning, 37.5 km cykling, 11.25 km rullskidor (klassiskt) och 3.75 km löpning
En kul utmanning!




Min underbara fru Carina som alltid finns vid min sida.

Idag är också en viktig dag för mig och Carina för vi firar 21-årig bröllopsdag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0