Tisdag 23 augusti



Träning: Lite kvalitetsträning inför Tjörn idag. Jobbade över med att fixa bilen som behöver service, tänk att den inte bara går och går som en klocka :).
Träningen började vid  kl.18.30 med att cykla 3 stycken 8 minuters intervaller med 4 minuter lugn cykel mellan. Jag körde dessa intervaller med hög intensitet. Ett snabbt byte till löpning i 3 km på 11,30 fick avsluta dagen.



För att motivera mig när man kommer hem sent från jobbet att vilja träna, tänker jag på känslan efter passet! Sen gäller det också att man ätit bra mellanmål så att inte blodsockret är lågt och man då känner trötthet, som oftast tar över dina tankar om träning som jobbigt. Vilket är ett vanligt fel många gör, och då hittar många en anledning till att ställa in träningen.



Mitt tips är att äta flera små mellanmål som inte behöver vara komplicerade, en frukt räcker långt!



Min favorit är keso på hård macka och en banan, vad har du för favorit?


Kommentarer
Postat av: Cissi

Ett kokt ägg och en frukt eller keso med äpple/banan/nektarin/gojibär/sötmandel och kanel.

2011-08-23 @ 22:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0