Lördag 12 Februari

Vilket väder man vakna till...solsken och 10 grader kallt!
Jag blir alltid glad av solsken. På grund av halkan igår kväll, så visste jag att broddarna gällde för mig
på löpningen.



Foto: Broddar på skorna!

Träning:

Väl framme  vid simhallen som är vår samlingsplats väntade 8 löpsugna vänner.
Så jag tänkte förgylla bloggen med ett gäng triathleter...



Foto: Kul att vi är så många som samlas och vill träna tillsammans.

Det var bara jag som hade broddar men jag tror fler hade velat ha, det var
isgata på vissa ställen.
Mitt energiupplägg var 2 stycken flaskor Vitargo och 2 stycken flaskor vanlig Coca Cola,
det uppläget funkar för mig!
Vi sprang 12 km innan fartökningarna börja. Det blev 5 stycken med 5 minuters mellanrum
i distans fart. Själva fartökningarna är på 1 minut  till max, lagom tid för att inte få mjölksyra.

Kände att min tunga vecka hade satt sig i benen, men alla kör efter sina egna nivåer.
En runda på 22 kilometer, vi håller 5.30 fart på distansfarten så tiden blev ca 2 timmar.
Själv har jag 3 kilometer till simhallen, så klockan stannar på 28 kilometer hemma.

Träning 2:
Avslutade dagen med ett extra pass på roddmaskinen. Det blev 10 000 meter på 38.03 minuter,
den tiden är jag jätte nöjd med.
Rodd är verkligen något som suger energi ur än.

Mat:
Ikväll blev det lax, potatisgratäng med morötter och rödlök.
Vatten att dricka.



Foto:
Nu har jag laddat upp inför Melodifestivalen med smågodis och Coca-Cola = Mums!

/ Micke




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0