Lördag 19 februari



Foto:
Jag och dom här tappra killarna var ute i kylan och sprang.

Träning:
Det var 12grader kallt när vi samlades på simhallen för distanslöpning. På grund av kylan kanske en del avstod, så vi blev 4 stycken tappra löpare.
Vi valde en runda som går söder om Växjö på grusvägar. Dessvärre var vissa partier väldigt svåra att springa på så tempot blev lågt. Jag avverkade en runda på 32 km och på tiden 3.05.
Jag var ganska lik en isgubbe när jag kom hem. Men nöjd efter passet!

Mat:
Omelett med spenat och räkor med proteindrink fylld med granatäpple och kiwi. Avslutade lunchen med en kopp kaffe med kanelbulle framför skidåkningen på TV.

Vikt: Jag gick ner 2,8 kg av dagens löppass, så det visar hur mycket vätska man förlorar på ett sånt pass.



Foto: Jag längtar efter värmen = 52 dagar kvar!

Kommentarer
Postat av: Lasse

ett riktigt långpass! Härligt micke.



En fråga varför dricker du proteindrink till en omelett med räkor?

2011-02-19 @ 15:39:11
Postat av: Tri Gurra

Du kanske tyckte du tog i när du säger VÄLDIGT svårsprungna partier.Mitt omdöme är igentligen omöljga partier som snittade cirka strax under sju minuter kilometern.Men det betyder ju bara att det trevliga med långpass tar längre tid med den farten.Så vi får väl tacka Urban för sträckningen.

2011-02-19 @ 17:14:18
Postat av: Micke

Lasse@ av gammal vana äter/dricker jag detta. Tyckte jag behövde lite extra protein.



2011-02-19 @ 19:25:36
Postat av: Från Moheda

Hej! hur orkar du med så hård träning.Vi är imponerade. Härligt att ha sådana barn! Vi tycker det är kul att läsa bloggen varje gång.Snart kommer uteträning på cykel vi längtar dit.



Kramar från Storgatan 1

2011-02-23 @ 17:35:22
URL: http://trimicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0