Tisdag 1 feb



Foto: Världens bästa träningskompis som får mig att gå ett extra steg.


En tisdag som förra veckan.
Försöker hitta min maxstyrka och verkligen pressa mig max i 3x6 set.
Jag märker att jag nu behöver vara extra focuserad när man kör så tungt
så att man inte blir skadad.



Prova gärna själv att köra tunga ben och sen sätt er på cykeln och kör
på kadensen 100-110 så får ni känna hur det känns i 20 minuter.

Skriv gärna ett svar under kommentarer hur dina ben känns!


Mitt nya träningsprogram kräver mer intag av energi, vilket jag försöker
hitta ett bra schema på. Har du något tips?
Äta har aldrig varit min grej, men nu är jag tvungen annars orkar jag inte passen.

Började träna idag vid kl.15.45 och var klar 19.45, under den tiden gjorde jag följande:

Träning:
Rodd 15 min
Armar, ben, styrka = 1 timme
Cykel kadens 100 i 20 min = 70 % av max.
Styrka mage + pilatesboll 1 timme och 15 minuter.
Cykel med mycket låg kadens som 10 minuter med 50 kadens på tröskelpuls.
Cykelpasset tog 1,30..



Foto: Försöker hålla mig borta från dottern Violas popcorn.

Kommentarer
Postat av: Ackerot

Micke, om du behöver energi så är fett näringstätast så extra grädde, smör, kallpressad kokosolja. prova gärna att lägga till lite mer protein, så tappar du inte muskelmassa. My2c

2011-02-01 @ 22:30:26
Postat av: Thom

Vad lyssnar du på för musik? Benpress + cykel låter jobbigt! Får prova det imorgon! Får du hjälp med maten annars? Lycka till!

2011-02-01 @ 22:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0