Onsdag 12 jan



Jag heter Mikael Bergqvist
Tävlar i Triathlon
Här kan du följa min väg till att bli bäst i Sverige för min ålder.
Du får följa min dagliga träningsdos och liv.


Idag var jag på hudkliniken för att kolla om man har cancer i någon brunfläck.
Men det var inga problem så jag frös bort 2 stycken som satt lite fel på kroppen.
Det innebar att jag fick träna med lätt sveda men det var bara att bita ihop.

Dagens träningsdos:
Löpintervaller på löpband 3x12 minuter fart 3.50
Med 3 minuter vila
Efter avslutat min sista löpintervall så påbörjar jag min träning på roddmaskinen, med endast 3 minuter vila.
På roddmaskinen kör jag 5000 meter, med målet att alltid komma under 18 minuter.
Efter roddpasset, så satte jag mig och drack kaffe och tog en protein muffins, för att nu gå på styrketräningen.
Jag fokuserar på tung träning för benen, men tränar allsidigt.
Jag avslutade med 20 minuter på plankan.
Toltal tränings mängd: 4 timmar.


Välkommen till min träningsblogg!



Nu är det dags att hoppa in i duschen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0