Söndag 10 juli



Mitt stora mål i år blev en kamp om livet...



Ställ upp 2000 personer på en strandremsa som är 100-150 m och sen ser alla bojen som ligger 200 meter framför sig i vattnet. Starten gick och efter några små simtag fick jag ingen luft. Paniken och ångesten kom över mig och även rädslan att dö. Jag hyperventilerar med folk simmandes över mig. Slog och sparka för att ta mig ut på lugnt vatten där jag la mig på rygg och tänkte bryta...



När andningen lagt sig hade också stubinen slocknat för dagens tävling. Visste redan nu att loppet var kört för Ironman på Hawaii. Fick sen aldrig fart på simningen.



Min fru Carina har aldrig sett en så ledsen Mikael stiga upp ur vattnet hon sa att min gnista bara slocknat i ögonen.
Jag hoppade på cykeln och allt var så tungt... Men när jag satt på cykeln och tryckte förbi 600 ja det var drygt 600 cyklister som jag susade förbi, det var en skön känsla. Men min puls var så låg och ville aldrig stiga fast det var tävling.



Mitt huvud kunde inte annat än vara besviken, kom aldrig in i tävlingen igen. Inte likt mig men min dödsångest på simningen präglade mig hårt.



Tog det lugnt vid växlingen ut till löpningen som genomfördes delvis i åska och regn. Det var nu jag skulle få kvitto på min starka löpning i år. Hade inte den där känslan att tävla längre. Jag sprang väll om ett 100 tal, men utan större fart.



Slutade på tiden 11,14 och en 17 plats av 119 i min klass, 10 placeringar från Hawaii.



Aldrig mer Zurich för min del, hoppas att jag får tillbaka tävlingsglädjen igen. För just nu känns det som om jag aldrig mer ska tävla, så sa jag till min fru när vi gick hem tillsammans efter loppet.



Medaljen kan ingen ta ifrån mig och jag ska försöka ta mig tillbaka igen.






Som sista bild vill jag bjuda på ett kort från lägenheten vi fick låna var Carinas kompis, helt overkligt fint!



Kommentarer
Postat av: Tim

Ikke mange som klarer å komme til startlinjen på en Ironman. Du er priviligert som starter og gjennomfører en slik konkurranse. Tiden er underordnet så lenge man har gjort det beste av situasjonen. Det at du overvannt slåssingen i vannet er jo en seier. Ta lærdom av din erfaring og utnytt dette for å komme tilbake smartere og sterkere til IM Frankfurt 2012. Da skal vi til KONA!

2011-07-12 @ 08:55:22
URL: http://http://copadi.posterous.com/
Postat av: Cissi

Du fick en törn men kommer garanterat tillbaks som den superhjökte du är och nästa år är du där igen! Jag lovar! Det är inte många som presterat det som du gjorde!!!!!!! Inte för att vara elak, men tänk att du är inte 20 (utan 25) så prestationen är grymt mer enorm! Otroligt starkt gjort!!!!!!!!! :)

2011-07-12 @ 09:28:03
Postat av: Lasse Ackerot

Ibland blir det så! ingen kan påverka något..



Micke, Nu är det bara att ladda om, för din gnista är bara tillfälligt släckt!! den kommer tillbaka och då med ännu mer beslutsamhet, och många erfarenheter rikare.



Lasse

2011-07-13 @ 08:35:15
Postat av: Stefan

Tråkigt med Hawaii, men har hört någonstans att det som inte dödar en ........ . Helt övertygad om att du står på startlinjen på Hawaii någon gång!!

2011-07-13 @ 09:23:59
Postat av: Anonym

Jag lider med dig. Vet vilka förväntningar du hade inför detta kraftprov. Kan nu förstå vilken kamp det blir i vattnet när alla järnmän vill komma först i och sedan upp ur vattnet. Jag vet att du "hittar tillbaka" trots att det givetvis är riktigt tungt just nu.

Lars-Ivan.

2011-07-13 @ 10:10:20
Postat av: Cissi

superhjälte skulle det ju vara, fast det har du säkert räknat ut :)

2011-07-13 @ 14:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0