Söndag 17 Juli

Tre cyklar inne i bilen och en på taket. Det va mycket packning minsann.
Tävlingsdagen började med frukost vid 04.30 för vidare färd till Gunnar Bergmark där jag skulle träffa dem andra kl 05.00. Det var Tomas Anderberg och Urban Ljungqvist också. Vi Stannade och åt lite 3 timmar innan start 09.25. Då jag kört Sövde halv iroman vet jag hur kuperat det är i brösöbackarna och idag va det en vind på 8-10m per/sek och 15 i byarna. Simningen gick bra idag , tog en lite längre sträcka i lungt vatten för att inte hamna i panik. Jag tryckte så gott att det gick i vinden med ben som gjorde lite motstånd. Jätte nöjd med att jag bara tappade 3 minuter på andra varvet på cyklen trots att vinden tilltog, cykeltiden med växling 2.31. En skön känsla att ställa cyklen först i min klass. Sprang ut med ett pannben som skulle stå överst på pallen idag. Jag sprang på 1.37 med växling och stod längst upp på pallen idag. Min totala tid blev 4.48. Jag vill tacka alla er som hejade på och som hjälpte mig att prestera lite extra.
Mina klubbkompisar Tomas Anderberg, Garro, Gunnar Bergmark & Urban Ljungqvist.
En trött Gunnar Bergmark tyckte det va skönt att komma i mål!
Prisutdelning!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Syns garanterat vem som är vinnaren här :)

2011-07-18 @ 22:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0