Onsdag 15 juni



Idag var det dags för Växjö löparklubbs öppna KM i kvartsmara. Jag behöver dessa lopp för att få upp farten och det händer när nummerlappen kommer på. Då jag är medlem i denna klubb så ville jag vinna min klass, gick ut i 3,40 tempo första km. Mina ben är plågade efter gårdagens tempocup i cykel så det var tufft. Jag hade 19,20 efter 5km, kände att det skulle bli ett jobbigt andra varv. Lyckades bita ihop och passerade 10 km på 39, 40. Kom i mål på tiden 41,32 och på den tiden vann jag klassen och kom 5:a totalt.
Hade simning ikväll på träningsschemat också men pågrund av lite överansträngning i vänster handled så ställde jag in simningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0