Söndag 12 juni




Foto: Mats Thörnblad, Stefan Johansson, Bernt Södersten och jag.

Möckeln runt är ett cykellopp på 10 mil med start från Älmhult. En lätt kuperad bana med lite väl mycket tjälskador på vissa partier som gör att man måste vara på sin vakt hela tiden. Som vanligt går det alltid fort i början så det gäller att vara medom man vill ligga i täten. Vi blev snabbt ett 20-tal cyklister som höll farten uppe.
Min träning idag var att dra mycket i täten, tycker jag gjorde min del av jobbet då vi slog banrekordet med tiden 2,18 ca. 40,5 i snitt. Vi var nog 15 man som rullade över mållinjen samtidigt ( man kan inte trängas för då finns risk för kollision) tror jag blev 6:a i spurten.
Direkt efter målgång hoppade jag ur cykelskorna och i med fötterna i löpardojjorna. När alla hämtade andan hängandes över cykeln så avslutade jag med 5 km löpning på tiden 22,40. En tid som jag är väldigt nöjd med!




Från och mer i år ingår Möckeln runt i Smålandsklassikern. Möckeln runt för 45: e året ett motionslopp i Linnébygden, Älmhult.

.



I kväll har jag kört mina magövningar, om någon vill utmana mig i plankan så tror jag att du måste klara 30 min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0