Söndag 19 juni


Höll tummarna hela natten för att SMHI skulle ha fel på väderleksrapporten.

Regnet vräkte ner när vi satt oss i bilen för färd till Örserum, ju längre norrut desto lägre temperatur!



Gunnar Bergmark och jag fick ta fikat i bilen med regnet smattrande på rutan.

Vi startade i ösregn och 11 grader varmt och en vattentemperatur på 18 grader. Kände mig aldrig bekväm i simningen och gjorde ett av mina sämsta tider, men det är ju 3 grenar!



Strul vid växlingen till cykel och alla mina konkurrenter var redan ute, det gjorde att mina horn i pannan växte sig extra stora! Cykelbanan är väldigt kuperad så regnet gjorde att man fick sitta upp och bromsa i backarna som stupade neråt. (svordom) vad tråkigtmen jag blev aldrig omcyklad och plockade cyklist efter cyklist.



Vid sista vändningen hem är det 1 mil kvar och då kunde jag inte växla längre, mina händer har förlorat känseln pga kylan och jag lider. Nu trodde jag att det var punktering men det var min kropp som skakade som ett asplöv.
När jag kom för växling till löpning kunde jag inte knäppa upp hjälmen, mina händer var helt borta! Ropade på en funktionär och bad snällt om hjälp att ta av min hjälm. Ska sen försöka ta på mig skorna utan fingrar som fungerar. Sen skulle man springa iväg med isblocken till fötter 10 km. Efter 3 km kunde jag dra åt skosnörerna och då var det dags att ösa på. Trots alla dessa hinder kunde jag springa ifrån mina konkurrenter!



Jag blev segrare i Svenska cupen M50!!!!
Den värsta tävlingen jag genomfört köldmässigt



Min vän Gunnar Bergmark som också tävlar i M50, som nu är tillbaka från en muskelbristning i vaden!




Nu biff med bambuskott och champinjoner framför tv:n och bara mysa i värmen efter en tuff dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0