Söndag 26 juni



Hemfärd tidigt från Stockholm för att kunna genomföra dagens cykelpass. Efter lite hamburgemat i Mjölby så tog vi vägen mot Tranås, där jag bytte om och tog fram cykeln.

Fyllda vattenflaskor med Vitargo och pengar i fickan till fika och ljudbok i öronen, så skulle detta pass genomföras enligt min PT Mattias Recks schema.

Cykel 5 timmar inkl. 4 x 20 min i IM tempo vila mellan och sista timmen 3 st 30 sek på absolut max. Snabb växling när jag kom hem till löpning i 20 min på 4,30 tempo, som är mitt marathontempo.

Sträckan blev 16,5 mil 5,05 timmar effektiv cykeltid. Tyvärr ville inte min höger ytter muskel fungera hela tiden utan fick stanna flera gånger och slå på muskeln med knyten näve för att smärtan skulle släppa. Har någon erfarenhet av detta och kan hjälpa mig? Har haft detta tidigare men idag var det jättejobbigt. Jag är inte trött utan det blir en smärta som är olidlig.
Så du som läser bloggen kanske vet vad det kan bero på, kom gärna med förslag på vad jag ska göra!!!




Kommentarer
Postat av: beppe

vila.

2011-06-26 @ 23:53:22
Postat av: dags för ett nytt försök

Här är en kille som grode drygt 33 i plankan. dags för ett nytt försök??



http://www.couriermail.com.au/entertainment/weird/abdominal-plank-position-world-record-broken-by-gold-coasts-paul-drinan/story-e6frep26-1226054173666

2011-06-27 @ 21:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0