Tisdag 28 juni



Klubbmästerskap i tempocykel 20 km på gamla E4 i Ljungby med strålande solshow. Men en kraftig motvind fanns ända till vändpunkten. Jag hade bestämt att springa direkt efter så löpardojjorna stod beredda vid bilen.
Man startar efter förra årets tider så jag stod 3:e sist från slutet. Bakom mig hade jag Johan Olsson och Niklas Fagerlund, 2 killar jag skulle bli omcyklade av.



Jag fegar lite på motvinden tycker jag, hade inga superben men efter 1 mil har jag bättre tryck i pedalerna och slutar på en 3:e plats med tiden 29,13 (hade hoppats på 28). Vinner gör Johan Olsson på 25,54, Grymt! En sekund före Niklas Fagerlund!
För egen del snabb växling till 5 km löpning på 22 min känns kanon! Vi avslutar på Mc Donalds i Ljungby för lite klubbsnack om vilka tävlingar vi skall på och vilka hjul man skulle vilja ha.



P.s Ingen på jobbet fattar att hjul kan kosta så mycket och inte min fru heller ;). Nu hoppas jag på att vår stående lottorad jag haft i 16 år ska ge vinst.

Kommentarer
Postat av: Lasse

Va?! var det hjul diskussion på efteråt??, hade jag vetat det då hade jag svängt förbi och fyllt på vatten nivån i kroppen...

2011-07-01 @ 13:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0