Tisdag 7 juni



KM 40 km tempo idag på den tuffaste banan man kan hitta här i Växjö, tror jag!
Frågan var om all styrketräning i vinter skulle visa resultat i kroppen. Jag var lite nervös innan start för jag hade inte precis toppat upp, med tanke på all cykling i helgen. Vi startade med 2 min mellanrum och jag startade 3:e sist. Starten går och jag trycker allt jag har i 4 mil, tappar lite sista milen men slår mitt gamla rekord med 2 min, för mig ett bra formbesked och tiden blev 1.02.40.

Vann gjorde Johan Olsson på 55.25 tätt följt av Niklas på 55.35, sen kom vi andra! Jag slutar på en 4:e plats och det är jag nöjd med. Men jag funderar på om det vore rättvist med lite handikapp med tanke på min och deras ålder, eller vad tycker du?



Duschade snabbt när jag kom hem för vi skulle på studentuppvaktning till den lovande cyklisten Isak Lundgren.
Kul tal Isaks pappa höll om hur jag har inspirerat hans son att hålla på och träna, sånt känns alltid kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0