Lördag 19 mars-dagens recept



Foto: Min goda pepparsockerkaka som jag aldrig misslyckas med.

Ikväll testade jag att blanda in bakprotein i sockerkakan. Tänkte bjuda på receptet så ni har något gott till kaffet på söndag. Själv kan jag aldrig fika en slät kopp kaffe utan måste ha något gott att fika till.

Micke Sockerkaka med pepparkakssmak

2 ägg + 2 dl socker vispas poröst
Blanda torra ingredienser
2,5 vetemjöl, 0,5 dl bakprotein
1 msk kanel + 2 tsk kardemumma+ 2 tsk vaniljsocker + 1,5 tsk bakpulver
50 gr flytande smör blandas med 1 dl mjölk

Häll torra ingredienser i äggbunken sen häller ni i smöret med mjölken.
Blanda till en jämn smet.
Häll smeten i en bröad form och sätt i ugnen, längst ner på galler.
Ugnen är på 175 grader och sockerkakan är färdig efter 40 minuter.

Njut!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0