Torsdag 24 april


Foto: Ironman på Lanzarote

Träning: Har haft lite extra kontroll på min vilopuls då jag kände mig lite matt
när jag körde intervallet i tisdags. Min vilopuls ligger konstant på 38-40 slag på morgonen. Pulsen okej så idag var det dags för löpintervaller igen. Jag körde på bandet 5 min 4,30 sen 5 minuter 3,50 fart, det höll jag på i 1 timme med totalt 16 kilometer som är ett riktigt tufft pass. Min kropp svarade bra idag så det var skönt.

Mellanmål på gymmet:
Efter att jag bytt tröja och bandana tog jag en proteinkaka från Vitargo och köpte mig en kaffe till på gymmet. En liten paus innan det var dags igen...

Träningen fortsätter: Satte mig på cykeln och körde 6x9 minuter med 1 minuts vila på 10 slag under tröskelpuls.
Extra glad idag att jag klarade löpintervaller utan att ta ut mig helt.


Foto: Löpning mellan byarna i Gambia

Tips!
Ta reda på din vilopuls, så du ser om du håller på att bli sjuk eller dåligt återhämtad. Du får då en högre vilopuls, man lurar inte kropppen. Den är fantastisk!



Foto:
Även om våren har kommit längtar jag efter sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0