Torsdag 31 mars



Foto:
Roger Lagrelius och jag laddar för Ironman på Lanzarote 2006.

Träning: Min satsning att förbättra min kadens på cykel gör att min löpning blir lite lidande just nu.
Idag ett löppass som skulle efterlikna kuperad terräng. Jag kör 4,30 fart 5 minuter sen 4,00 fart jag håller på i
1 timme. Borgskala + puls avgör farten då min puls skall ligga 10 slag under tröskelpuls och vid ökning av fart 10 slag över.
Tog en paus med kaffe och gymmets goda kringlor innan jag satte mig på cykeln.
Körde 6x 9 intervaller på några pulsslag under tröskel med 1 minuters vila mellan.
Har inte så mycket motstånd utan kör med högre kadens på benen för att uppnå pulsmål.



I sommar ska jag till Zurich och tävla i Ironman. Tävlade där förra året, så nu känner jag banan och kan "ösa på lite mer".
Sen vore drömmen att få åka till Hawaii och tävla där under hösten, men den drömmen har många!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0