Lördag 5 november



På alla helgonahelgen är det klubbmästerskap på rullskidor i Lönashult som gäller.
Jag tävlar alltid i skidor för LÖnashult på både snö och asfalt.
Min viloperiod börjar lida mot sitt slut men kan inte missa detta lopp.
För jag har varit med de senaste fem åren.
Har i år tränat mindre rullskidor för tiden har helt enkelt inte räckt till.



Vi var 11 man på startlinjen med olika hjultyper.
Jag startar som vanligt stenhårt och 3 medtävlande hängde på...



Snart gick Nils upp och drog ursinnigt, kände att jag gick på max när de andra 2 körde om mig.
Nu gäller det att plåga sig för att hänga på i draget, tappade några meter som jag aldrig orkade ta igen.



De körde taktiskt ifrån mig, som i ett cykellopp!
Slutade 2:a i klubben på 49 min med en sträcka på 20 km.
Jättenöjd med loppet efter min träningsmängd på rullskidor!



Foto: Bernt Södersten är Sveriges tuffaste norrlänning som gjort 30 klassiker i rad, han försökte klå mig men jag höll mig undan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0