Söndag 13 nov



Fars dag bjöd på cykel ute i 3,5 timme i ett lite råkallt väder. Det började med en explosion av bakdäcket...



Tror att de grannar som låg och sov i lugnan ro på söndagsmorgonen vaknade med ett frågetecken över vad det var som small som ett bösseskott. Dottern Viola som alltid sover vid den tiden kom utspringande och undrade vem som blivit skjuten ;)



Väl inne i garaget upptäcker jag nu att alla MTB slangar är slut, kan det vara sönerna som varit framme och kört sönder? Min cykel till jobbet blir av med sitt bakhjul, får bli utan bromsar bak. För "en cykel på köpet" har inte skivbromsar. Nu genomsvett kommer jag iväg med en cykel som rullar allt annat än lätt.



Det är 2 månader sen jag körde ett långpass på cykel så jag tog det lugnt. Den sista timmen höll jag högre kandens och gjorde ett antal korta spurter på 10 sek.

Efter lite plock av sakerna ute i trädgården som behövde ställas in för vinterförvaring var det dags för magövningar. Sen gick jag in och gjorde bålövningar på 30 min.



På kvällen var jag och Carina bjudna på go middag hemma hos Gunnar och Eva Bergmark. Kul att träffas en söndagkväll och snacka, det blev en hel del träning/tävlingsnack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0