Lördag 15 oktober



Foto: K-P Hjelmer


Vilket underbart väder i oktober för ett marathonlopp! Vi fick +10 grader, sol och bara liten vind de 8 varven runt Växjösjön. Vi var ca 428 löpare anmälda och då ska man veta att detta är Sveriges näst största marathonlopp efter Stockholmmarathon, var är alla andra löpare?
Starten gick och jag bestämde mig för att inte fega ur utan köra på mitt nästan max. Milen avverkades på 41,30 och halva distansen på 1,31, så långt var allt väl. Vid 30 km 2,12 och äntligen kan jag slå personbästa med 3,12 som var 2005 i Stockholm. Nu inträffar det jag inte ville känna, mitt andra jag börjar känna efter. Tanken om att jag måste nog slå ner på farten så att inte krampen kommer far in i huvet. Hade ju bestämt att springa allt, men nu tar säkerheten över att jag ska hålla hela vägen i mål. Farten sjunker men jag vet ju med mig att det kommer att bli en kanonbra tid. Just detta har blivit en mental spärr för mig, att inte våga spränga mig när jag har krafter. Varför har jag inte det mentala att våga misslyckas?
Jag kommer jobba på detta i vinter tro mig!!!!!

Det blev en 2:a plats i M50 på 3,15.
Tack alla ni som hejjade på mig!!!
Nu väntar lite välbehövlig vila innan säsongen för 2012 börjar den 7 november.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Det var fantastiskt att se tiden när du sprang i mål. Du är verkligen superironman och min motivation när det tryter även om jag inte tävlar utan bara träna för att slippa smärta. Starkt jobbat!

2011-10-15 @ 23:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0