Lördag 22 oktober

Klubbmästerskap för 338 småland i 20 km rullskidor




Vi blev åtta startande i lätt duggregn. Jag startar ofta i ett tempo på max för att inte få någon som åker snålskjuts bakom :). Märker att Linus och Mats ligger som klister bakom. Efter 3 km låter jag dem köra förbi, för varför ska jag dra hela tiden? Efter vändningen....



...gör jag en tempoökning och får en lucka på 10 meter som jag håller tills vi går ut på andra varvet. Plötsligt hör jag stavar slå mot asfalten bakom mig, det är Linus som har fått rejäl fart på skidorna. Nu blir resten av tävlingen en kamp, jag kör allt vad jag kan men Linus biter sig fast som Nortug i Norska skidlandskapet. Jag kör nu lite otaktiskt , låter han ligga bakom och vila. Vi närmar oss mål och jag är på helspänn för jag vet att han kommer att rycka, frågan är bara när? Plötsligt kommer rycket när han kör om mig, jag försöker hänga på men jag saknar en extra växel för att hänga på. Han vinner över mig med ynka 5 sekunder! Men jag blir klubbmästare för Linus är inte medlem i klubben.

Det våta väglaget gjorde våra tider lite sämre i år. Min tid blev 53,40!
Vill ge en eloge till de som kör på träningshjul och får möta oss med tävlingshjul.
Hjulen gör cirka 20% på tiderna.









Ikväll är det dags för 50-årsfest på krogen för vår granne och min f.d klasskompis Karin.
Nästa lördag är det jag som firar mina 50-år med öppet hus här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0