Söndag 11 september



Lönashult Goif är en liten klubb jag är medlem i när jag tävlar på skidor med hjul och utan hjul.



Försöker ställa upp på deras halvmara som var idag. Vi var 11 tappra själar som ställde upp varav en tjej.



Ni bör uppleva detta lopp för att förstå vad jag tänker berätta. Denna start är den enda som börjar mitt i en uppförsbacke, sen bär det iväg på asfalt blandat skogsväg och backar som får pulsen att stå i taket.



Man har vätskekontroller varje 4 km och röda pilar målade i gruset, även skyltar varje kilometer finns också.



Jag gick ut i 4 minuters tempo och tog täten!



Efter 10 km 41,20 när det var 2 km kvar var en konkurent 3 meter bakom, då hade jag krafter kvar och ökade tempot rejält och fick en lucka som jag höll i mål.



Målgång är när man passerat över till gräset!

Sluttid 1,28,50 på denna bana ser jag som ett styrkebesked  inför kommande Växjö Marathon .



Härligt jobbat Thomas Anderberg som sprang in på en stark silverplats!



Efter målgång var det korv med bröd och dricka här i Lönashults stuga.
Vill tacka dessa eldsjälar som håller detta lopp vid liv!!!!!!



Hittade en go gubbe på vägen hem!!!



Stort tack till min fru Carina som var med och tog bilderna och ställde upp som hejarklack!

Kommentarer
Postat av: Claes-Peter Davidsson

Har följt dig på din blogg de senaste månaderna, och måste nu gör ett inlägg. Grymt bra :-)))))

2011-09-11 @ 21:19:37
Postat av: Cissi

Nu är jag back efter lite välförkänt semesterweekend i Budapest. Puttetorap here har man sett många gånger, inte jättelångt från mitt barndomshem, eller mitt senare barndomshem.

Kund väl tänka att ni tog guld och silver :) Toppen!!!

2011-09-12 @ 19:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0