Tisdag 27 september



Löpning till jobbet på morgonen, tog tävlingsskorna för att inte tappa känslan av tunna lätta skor.
Efter 8 timmar på jobbet väntade 3 x 3000 med start 15 min. Valde 3 intervaller idag för att kunna köra intervallerna på nära maxpuls med bra teknik, det blev 3,40 tempo vilket för mig just nu är min maxfart på dessa intervaller. 
Mitt hjärta jobbar på max och allt känns = Jobbigt!



Tror det var sista passet i kortbyxor och linne, dem jag mötte hade jacka och t.om mössa, varför?

Hemma blev det fruns goda köttfärssås och spagetti och flera glas mjölk med knäckebröd på sidan om och en avacado som grönsak.
Efter kaffet och kanellängd drog jag till gymmet, kör mycket med pilatesbollen för bålen just nu. Lite allmän styrka och sen var det dags för cykel.



Passet jag körde idag har den kända Smålandscyklisten Ulf Kans lärt mig. Man kör 5 min på maxpuls gånger 2 sen 4 min x 2 , 3 min x 2, 2 min x 2 och sist 1 min x 2 med 1 minuters vila, ett superjobbigt pass!
Man kan välja hög eller låg kadens, själv valde jag hög kadens så kroppen får jobba hårt och mycket.



Har du testat fingerskorna?


Kommentarer
Postat av: Tim

Tips:

Ser på bildet av deg på sykkelen at du kan redusere vindmotstanden ved å få hodet ditt ned mellom skuldrene. Les denne for bedre forklaring: http://www.joefrielsblog.com/2011/03/aerodynamic-head-position-in-cycling.html

2011-09-28 @ 09:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0